قوانین طلایی نوشتن محتوا برای وب سایت شما

دلیل طراحی مجدد سایت
چرا سایت شما به طراحی مجدد نیاز دارد
18 اردیبهشت 1399
چگونه می توانیم به یک Influencer تبدیل شویم
18 اردیبهشت 1399

قوانین طلایی نوشتن محتوا برای وب سایت شما

Golden Rules of Writing Content for Your Website

محتوای خوب نوشته شده برای بهینه سازی وب در صدر نتایج جستجو قرار می گیرد و توجه خوانندگان را به خود جلب می کند.

برخی از نکات مربوط به نوشتن صرف نظر از این که نثر شما روی صفحه ظاهر می شود ، به صورت چاپی یا حک شده در یک دیوار هرمی اعمال می شود. تاکتیک های دیگر به ویژه برای نویسندگان دیجیتال مرتبط هستند. این اصول را رعایت کنید تا مطمئن شوید محتوای وب سایت شما توجه لازم را جلب میکند.

1. مخاطب خود را بشناسید

به نظر می رسد ساده است ، اما بسیاری از نویسندگان قبل از فکر کردن در مورد اینکه برای چه کسانی می خواهند بنویسند ، قلم را روی کاغذ یا انگشت را به روی صفحه کلید قرار می دهند. قبل از تهیه مطالب، این سؤالات را از خود بپرسید: مخاطب اصلی من کیست؟ چگونه آنها سایت من را به صورت آنلاین پیدا می کنند؟

به عنوان مثال ، بگویید شما در حال ایجاد یک وب سایت برای یک موسسه حقوقی هستید. مخاطبان اصلی شما ممکن است مشتری های موجود باشند. با این حال ، مخاطب ثانویه شما بسیار گسترده تر است و می تواند شامل سایر وکلای دادگستری ، گزارشگران حقوق یا هر کسی باشد که ممکن است در آینده به خدمات شما نیاز داشته باشد. باید مطمئن شوید که محتوای شما برای همه این مخاطبان قابل دسترسی و جالب است.

2. از مدل “هرم معکوس” پیروی کنید

خوانندگان وب زمان  کوتاهی دارند: تصمیم می گیرند که آیا سایت شما اطلاعات مورد نیاز خود را در عرض چند ثانیه ارائه دهد یا خیر. محتوای خود را مانند یک هرم وارونه یا مخروط ساختار دهید. مهمترین پیامها در بالای صفحه قرار دارند. سپس ، به تدریج به اطلاعات خاص تر و پشتیبان بروید و با جزئیات پایان دهید.

3. جملات کوتاه و ساده بنویسید

جملات طولانی برای چارلز دیکنز است – دامنه کوتاه توجه خواننده امروز، به جملات 35 کلمه یا کمتر نیاز دارد. و طبق آمار webpagefx.com ، متوسط ​​بزرگسال آمریکایی در سطح هفتم تا نهم می خواند. بنابراین محتوای وب سایت که قابل خواندن است  ، طبیعتاً به مخاطبان گسترده تری خواهد رسید.

به جای استفاده از قیدها و صفتهای کم مصرف، تمرکز خود را بر استفاده از اسم و افعال متمرکز کنید.

اگر مطمئن نیستید که در چه سطحی می نویسید (مانند اکثر ما!) ، بررسی این که چگونه متون شما در مدل هایی با قابلیت خواندن نمره می گیرند ، مفید است.

بیشتر مدل های محبوب بر اساس طول کلمات و جملات در یک متن است. خوانایی متن شما توسط تعداد یا سطح آموزشی نمره داده می شود. این سه ابزار متن شما را اسکن کرده و خوانایی آن را نشان می دهند:

4- از افعال فعال استفاده کنید:

از افعال فعال، به جای غیرفعال استفاده کنید و موضوع جمله را مشخص کنید. به عنوان مثال ، به جای نوشتن «یک قهوه سفارش داده شد» ، بنویسید: «این مرد قهوه سفارش داد». به جای گفتن “محصولات را می توان در وب سایت ما سفارش داد” ، بگویید “شما می توانید محصولات را در وب سایت ما سفارش دهید.” این افعال  به ایجاد جملات موجز و خواننده کمک می کند. این جملات مستقیم تر هستند؛ وقتی مستقیم با مخاطب صحبت می کنید (“شما می توانید آن را انجام دهید”) جذاب تر از گفتن “می توان انجام داد” است.

5- نشان بده ، نگو

نثر خود را به کلیات و اظهارات سطح بالا

 Show, don’t tell

محدود نکنید. نمونه های خاص در دنیای واقعی به خوانندگان کمک می کند تا پیام های شما را بهتر درک و تجسم کنند. این دو توصیف را در نظر بگیرید:

این بهترین پول اسباب بازی سگ است که می توانید بخرید.

یا

ما اسباب بازی سگ “Rough Rover” را از لاستیک های با دوام و 100٪ طبیعی تهیه کردیم که برای مقاومت در برابر سوراخ طراحی شده است.

کدام نسخه تصویر واضح تری از نوع اسباب بازی شما نشان می‌دهد؟ جزئیات خاص در توضیحات دوم اسباب‌بازی سگ را به خوانندگان نشان می دهد نه اینکه در مورد آن بگویید.