آنالیز استوری های اینستاگرام

چگونه می توانیم به یک Influencer تبدیل شویم
2 تیر 1399

آنالیز استوری های اینستاگرام

استوری ها بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند. اما با درک کاملی از تجزیه و تحلیل های Instagram Stories می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها تأثیر ماندگاری دارند.

با ما همراه باشید تا چگونگی Analytics Instagram Stories را بیاموزید  و بدانید  کدام معیارها را  اندازه گیری کنید تا بتوانید Storie را برای دستیابی به اهداف خود بهینه کنید.

نحوه مشاهده تجزیه و تحلیل های اینستاگرام خود

چند روش برای بررسی تجزیه و تحلیل برای استوری های اینستاگرام وجود دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم. اما ابتدا مطمئن شوید که یک حساب business یا Creator دارید. بدون این کار، شما به تجزیه و تحلیل استوری ها دسترسی نخواهید داشت.

نحوه مشاهده تجزیه و تحلیل های استوری اینستاگرام

از برنامه اینستاگرام به پروفایل خود بروید.
بر روی نماد منو در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
روی Insights ضربه بزنید.

Instagram menu

4.به پایین و قسمت Stories بروید.

Instagram Stories Insights content tab

5.برای دیدن استوری های ارسال شده در طی 14 روز گذشته ، مشاهده همه را انتخاب کنید.

Instagram stories insights showing reach for last 3 posts

6.تعاملی مانند Reach یا Follow را برای مرور کلی در مورد چند اقدام در Stories خود انتخاب کنید.

"Select interaction" option in Instagram stories analytics

7.روی یک story کلیک کنید و برای دیدن تجزیه و تحلیل آن ، انگشت خود را به بالا بکشید.

See All tab on Instagram Stories analytics

8.برای دیدن نتایج نظرسنجی یا سایر اقدامات برچسب ، روی نماد چشم در کنار نماد بینش (مانند نمودار نوار) کلیک کنید.

poll results for an Instagram Story

درک تجزیه و تحلیل های استوری اینستاگرام

Insights Instagram Stories به سه دسته تقسیم می شوند: Discovery, Navigation, Interactions

Discovery

  • Reach: میزان حسابهایی که داستان شما را دیدند. این رقم یک تخمین است.
  • Impressions: تعداد کل دفعات مشاهده شده از داستان شما (از جمله بازدیدهای مکرر).

اهمیت آمار آنالیز: افراد از اینستاگرام برای کشف برند استفاده می کنند. و 62٪ از افرادی که توسط فیس بوک مورد بررسی قرار گرفته اند می گویند که آنها بعد از دیدن آن در Stories به یک برند یا محصول علاقه بیشتری نشان می دهند.
اعداد Reach و Impressions را با تعداد followers خود مقایسه کنید تا میزان مخاطبانتان Stories را متوجه شوید.

نکته: برای تقویت قابلیت آنالیز Stories خود برچسب اضافه کنید. وقتی از برچسب یا لوکیشن استفاده می کنید ، احتمالاً استوری شما در اکسپلور ظاهر می شوید. اگر یک تجارت کوچک را اداره می کنید، از استیکر های “پشتیبانی کسب و کار های کوچک” و…  استفاده کنید.

Instagram Stories with stickers on them

Source: Instagram

Navigation

  • Forward Taps: تعداد دفعاتی که شخص به استوری شما ضربه می‌زند تا به استوری بعدی برود.
  • Back Taps: تعداد دفعاتی که کسی برای دیدن استوری قبلی شما به عقب برگشته است.
  • Next Story Swipes: تعداد دفعاتی که شخص به استوری شخص بعدی می رود.
  • Exit Story Taps: تعداد دفعاتی که کسی از استوری شما خارج شده است.
  • Navigation: در کل اقداماتیکه  Forward Taps ، Back Taps ، استوری بعدی و خارج شدن از استوری انجام شده است.

چرا آمار استوری مهم است

معیارهای Navigation به شما نشان می دهد چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی نه. اگر تعداد زیادی از بینندگان از استوری شما خارج شده یا از آن عبور می کنند ، این علامت خوبی است برای اینکه نشان دهد محتوای شما جلب توجه نمی کند.

Interactions

    • Profile Visits: تعداد دفعات مشاهده پروفایل شما توسط شخصی که به کمک استوری شما پروفایلتان را مشاهده کرده است.
    • Replies: تعداد افرادی که به استوری شما پاسخ دادند.
    • Follows:تعداد پروفایل هایی که پس از مشاهده استوری، شما را دنبال کردند.
    • Shares: تعداد دفعاتی که استوری شما به اشتراک گذاشته شد.
    • Website visits: میزان افرادی که پس از تماشای استوری شما روی لینک موجود در بیو شما کلیک کرده اند.
    • Sticker Taps: تعداد کلیک های بر روی مکان ، هشتگ برچسب محصول در استوری شما.
    • Calls, Texts, Emails, Get Directions: تعداد افرادی که پس از مشاهده استوری شما یکی از این اقدامات را انجام داده اند ، نشان میدهد.
    • Product Page Views: تعداد بازدیدهای صفحات محصول شما از طریق برچسب های محصول در استوری شما
    • Product Page Views per Product Tag: تعداد بازدیدهای یک صفحه محصول برای هر برچسب محصول در استوری شما.
    • Interactions: تعداد کل اقداماتی که مردم بعد از مشاهده داستان شما انجام دادند.